Gårdagens färgning

Här har ni gårdagens färgkund. 
Hon har tidigare mixtrat med blekning hemma och som ni ser så har hon många olika nyanser i håret på förebilden och det är väldigt lätt hänt att det blir ojämnt vid hemmablekning. 
 
Det man som kund ska tänka på när man kommer till sin frisör är att det kan krävas mer än en behandling för att få ett jämt och bra resultat.
 
På min kund har jag först blekt upp hennes utväxt och sedan dragit ut på det orangea partiet, men jag lät bli att dra ut någon blekning på hennes toppar då dom var väldigt porösa och slitna.
I schamponering la jag på en kall nyansering över hela håret för att få det lite kallare och jämnare. Hade inte i det alldeles för länge då min kund inte ville ha en allt för kall ton i slutresultatet. 
 
 
Tänk till en gång extra innan ni bleker håret själva. Det absolut bästa är att gå till din frisör och få ett snyggt resultat med en gång :) Det kommer ditt hår må allra bästa av i längden! 
 
Kram Elise 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback